понедельник, 9 января 2017 г.

Повітря- це життя. Конспект заняття- дослідження

                                                                 

Мета. Поглибити знання дітей про повітря, як джерело всього живого. Дати поняття про органи дихання, чистоту оточуючого середовища для здоров’я людини. Розвивати мислення, пам'ять, увагу. Виховувати дбайливе ставлення до свого організму, до природи.


Обладнання. Склянки з водою, трубочки, терези, повітряні кульки, загадки. 

І. Ранкова зустріч.
 Вивчення вірша.
Ти прокинься рано-рано,
Лиш над містом сонце встане,
Привітайся з ластівками,
З кожним променем ласкавим.
Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде?

 Діти, відгадайте загадку: Що це, котре ти не бачиш, не можеш до нього доторкнутися і разом з тим необхідне тобі для життя? - Так, це – повітря. Воно прозоре і невидиме.
Сьогодні ми дізнаємося про властивості повітря, його значення для всього живого на Землі.

ІІ. Хід заняття.
1. Колективна робота.
- Діти, давайте проведемо дослід. Подмухайте через трубочку в склянку з водою. (Дмухають).
З’явилися бульбашки. Що це? Бульбашки – це повітря. Звідки взялося? З наших легенів, ви вдихнули його.

Ми постійно оточені повітрям і так звикли до нього, що майже не помічаємо. Але, якщо ми різко махнемо рукою або пробіжимо, то зразу переконаємося, що нас оточує повітря. Ми живемо в ньому і дихаємо ним.

Якими органами ми дихаємо?
Так, це – ніс, дихальна трубка, легені.
Коли людина робить вдих – легені наповнюються повітрям. Давайте перевіримо і переконаємося, як розширюються легені, коли ми робимо вдих. покладіть руки собі ось сюди (нижня частина грудної клітки), зробіть глибокий вдих. Відчуваєте, як розширюються груди? Це легені наповнюються повітрям і стають великими. Тепер зробимо видих – легені зменшуються.


- А чи може жити людина не дихаючи? Давайте спробуємо перевірити. Всі закрили носик пальчиками і декілька секунд не дихають. Робимо висновок, що людина не може жити, не дихаючи.
Так, людина дихає: вдихає з повітря кисень, а видихає брудний,шкідливий вуглекислий газ. Ось чому для дихання весь час потрібне свіже повітря?
Здоров’я людини залежить від чистоти повітря, яким вона дихає.

Давайте подумаємо, чи має повітря запах?
Так, воно може пахнути дощем, снігом, морозом, але може і пахнути димом, газом.
Яке повітря корисне для людини?

Як люди намагаються забезпечити свіже повітря?
Провітрюють приміщення, насаджують дерева, кущі, квіти, ставлять очисні споруди на заводських трубах. А тепер давайте зробимо висновок після досліду, який ми з вами зробили заздалегідь. Ми наклеїли паралельну смужку паперу на щілину між вікнами та підвіконнях на тих вікнах групової кімнати, які захищені з вулиці деревами, і на тих, що не захищені також. А тепер давайте знімемо смужки і розглянемо їх. Який папірець брудний? Вочевидь, що дерева і кущі захищають в певній мірі будівлі з боку вулиць від пилу, бруду, шкідливих газів з автомобільних шляхів.

- Де чистіше повітря в місті чи в селі? В лісі чи в центрі міста? Людина придумала машини, побудували заводи, фабрики, але вони забруднюють повітря, і це шкодить всьому живому. Щоб зберегти повітря чистим, необхідно дбати про його чистоту.

А зараз – «хвилинка-веселинка». (Діалог між двома дітьми «Для чого тобі ніс?).

А тепер, діти, вас чекають цікаві завдання в центрах.

В центрі мистецької діяльності бажаючи будуть малювати дерева, кущі, квіти, вигадають і намалюють машини, які не забруднюють повітря. В центрі науково-дослідницької діяльності на вас чекають цікаві досліди. Чи мають повітря цукор, грудочки землі, камінець, пінопласт? В математичному центрі: дізнаємося, чи важить повітря? Складемо цікаві задачі. В центрі грамоти: звуковий аналіз слів – «газ», «чисто». Складемо казку «Про вітер, хмаринку, чи повітряну кульку». В центрі конструювання: побудуєте машини майбутнього, які не забруднюють повітря. (Діти працюють в центрах).



















Комментариев нет:

Отправить комментарий