понедельник, 9 января 2017 г.

Ознацомлення дітей дошкільного віку з вишиванкою

      


Ознайомлення дітей дошкільного віку з вишивкою має своєрідні особливості, які випливають як із змісту розвидку творчих здібностей і уподпбань дітей ( діти діють тут з власної ініціативи ),так і з правил техніки безпеки (використання спеціальних знарядь праці,нетрадиційних для дитячого садка ). Процес ознайомлення з вишивкою досить довготривалий саме завдяки його своєрідності техніки виконання. Спробуємо розглянути поетапний зміст роботи вихователя,особливості методики й керівництва.

Вихователь повинен створити насамперед таке навколишне середовище, яке викликало б інтерес до вишивки.Самостійні прояви інтересу вже з молодшого віку вихователь примічае відразу - він природний завдяки 
колориту і різномонітності форм речей , оздоблених вишивкою.Діти люблять розглядати красиве і слухати розповіді про нього,особливо коли вишивкою оздовлений одяг та речі побуту героїв улюблених казок та оповідань. Вони 
самостійно збагачують і вдосконалюють свій досвід шляхом порівняння різних отрибутів одягу , як наприклад, сорочка у вовчика - братика і блузка у лисички - сестрички, спідниця у мами - кози і кептарики у сімох козенят тощо. Щоб вільно порівнювати, невимушено розглядати зразки вишивки в груповій кімнаті молодших і середніх груп, необхідно виділити спеціальне місце, де зразки були б доступними кожній дитині.Вишивані серветки, рушники треба розкласти так , щоб діти самі могли їх дістати і покласти на місце.Аналогічні поради треба й батькам , як збагачувати художні враження дітей удома. Адже саме ці враження 4 -5 -річних дошкільнят є джерелом їх  
самостійної художньої праці у старшому дошкільному віці. Педагог може легко простежити, як інтересдо вишиванок вудображується дітьми в їхніх малюнках ( сюжетне малювання за змістом казок ) , в іграх, драматизаціях 
( як діти збирають костюми , чи турбує їх художнє озжоблення ) тощо.

І хоч інтерес виникає у дітей стихійно, вихователеві ніяк не байдуже , хто  
бере участь у пізнанні, він енергійно спрямовує прояви активності дітей.

Основними формами роботи є бесіди вихователя з дітьми на заняттях, під час 
екскурсії до музею, на виставку народної вишивки, одягу; зустрічі з народними умільцями, проведення фольклорних свят, на яких діти вдягнені   
у вишиванки ,а також закріплення знань про вишивку на заняттях із зображувальної діяльності, де з великим інтересом і старанністю діти  
оздоблюють площинні зображення окремих частин одягу і предметів побуту  
( спідниці, сорочки, кептарики, фартушки, скатертини тощо ) . В цьому віці  
їх приваблюють яскраві кольори , симетрія, ритм чергування барв і форм тощо.




Комментариев нет:

Отправить комментарий