суббота, 17 декабря 2016 г.

Пам'ятка для батьків, або як спілкуватися з дітьми раннього віку





Як спілкуватися з дітьми раннього віку

1. Будьте послідовними. Не забороняйте дитині те, що ще вчора йому було дозволено.
2. Будьте ввічливі з дитиною (тоді малюк засвоїть саме таку модель поведінки).

3. Співпрацюйте з дитиною, а не керуйте нею. Накази та різкі заборони можуть спровокувати спалах агресії.
4. Введіть чітку систему заборон. Їх має бути небагато. Такі заборони потрібні для відчуття безпеки дитини (не брати сірники, не включати газ і т.д.).
5. Формулювати заборони слід чітко і конкретно. Краще сказати: «Гаряче!”, “Брудно!», ніж «Не можна!”, “Відійди!».
6. Встановіть певні правила життя сім’ї.
7. Розширте поведінковий репертуар дитини. Розповідайте, якими способами можна вирішити різні конкретні проблеми. Показуйте дитині приклад різних реакцій на подію (позитивне і негативне).
8. Використовуйте у спілкуванні з дитиною короткі, чіткі, зрозумілі інструкції. Не захоплюйтеся нотаціями (з вашої промови дитина може зрозуміти, що ви просто нею незадоволені або не любите її).
9. Караючи дитину, не будьте надмірно суворими і не обмежуйте гідності малюка.
10. Будьте терплячі.
11. Частіше говоріть дитині, що ви її любите. Нехай малюк знає,що ви його любите просто за те, що він є, а не за те, що він прибрав іграшки або з’їв кашу.

Правила роботи з гіперактивною дитиною


1. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
2. Зменшити робоче навантаження дитини.
3. Ділити роботу на більш короткі, але більш часті періоди.
Проводити фізкультхвилинки.
4. Бути драматичним, експресивним педагогом.
5. Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб
сформувати почуття успіху.
6. Посадити дитину під час занять поруч з дорослим.
7. Використовувати тактильний контакт (масаж, дотик).
8. Домовлятися з дитиною про ті чи інші дії заздалегідь.
9. Давати короткі, але чіткі інструкції.
10. Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.
11. Заохочувати дитину відразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
12. Надавати дитині можливість вибору.
13. Залишатися спокійним. Немає холоднокровності – немає переваги!
Правила роботи з агресивною дитиною

1. Бути уважним до потреб дитини.
2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.
3. Бути послідовним у покараннях дитини. Карати за
конкретні вчинки.
4. Покарання не повинні принижувати дитину.
5. Навчати прийнятним формам вираження гніву.
6. Давати дитині виражати гнів безпосередньо після події.
7. Навчати розпізнаванню власного емоційного стану
та стану оточуючих людей.
8. Розвивати здатність до емпатії (співпереживання).
9. Розширювати поведінковий репертуар дитини.
10. Відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях (репетирувати
, моделювати ситуації).
11. Вчити брати відповідальність на себе.


Правила роботи з тривожними дітьми
1. Уникати змагань і будь-яких видів робіт, що враховують
швидкість.
2. Не порівнювати дитину з оточуючими.
3. Частіше використовувати тілесний контакт, вправи на розслаблення.
4. Підвищувати самооцінку дитини. Найчастіше хвалити його так, щоб він
знав, за що.
5. Частіше звертатися до дитини по імені.
6. Будьте впевнені в собі. Ви – зразок поведінки.
7. Не пред’являти до дитини завищених вимог.
8. Будьте послідовні у вихованні дитини.
9. Намагайтеся робити якомога менше зауважень.
10. Використовувати покарання лише в крайніх випадках.
11. Не принижувати дитину, караючи її.


Комментариев нет:

Отправить комментарий