суббота, 17 декабря 2016 г.

Пригоди в чарівному лісі. Заняття для старших дошкільнят.


Мета: Виявити обсяг та якість знань дітей про число та дії з ними, сформованість навичок лічби від заданого числа та зворотної; вміння розв'язувати приклади та задачки. Закріплювати знання геометричних фігур. Вправляти дітей у наклеюванні з геометричних фігур малюнків. Розвивати фантазію дітей, пам'ять, логічне мислення, увагу, зв'язне мовлення. Виховувати наполегливість у досягненні мети, товариськість.
Матеріал: Декорації лісова галявина, квіти з прикладами на них, килим з геометричними фігурами та цифрами, квитки, незвичайний замок, картки з недомальованими малюнками; геометричні фігури для аплікації; повітряна кулька, гриби та шишки.
Персонажі: Червона шапочка, зайчик, вовк, бабуся.

Хід заняття:
( Діти заходять в музичний зал.)

Вихователь: Діти сьогодні ми вирушмо у незвичайну подорож -математичну. А щоб не заблукати в дорозі, треба знати -математику. Гадаю, діти, що вам будуть цікаві і корисні завдання, які траплятимуться на вашому шляху. Вирушимо на справжньому казковому транспорті - килимі-літаку.
( Діти підходять до килима-літака.)

Вихователь: Погляньте на цей килим-літак, які геометричні фігури ви тут бачите? Назвіть їх. Скільки на ньому трикутників, квадратів, кругів, прямокутників,овалів,багатокутників та ін. А щоб полетіти на цьому килимі,потрібні квитки. Я вам зараз роздам їх. Бачити вони незвичайні. На них зображений жучок-сонечко, на ньому чорні крапочки,а на килимі-цифри. Полічивши чорні крапочки,знайдіть на килимі цифру,яка позначає їхню кількість. Там і буде ваше місце. Діти знаходьте свої місця.
( Діти знаходять свої місця на килимі-літаку.)

Вихователь: Щоб ми могли злетіти,требо лічити в зворотному напрямі.
(Діти лічать від 10 до 1.)

Вихователь: Старт, полетіли.
(звучить музика імітуючи політ літака.)

Вихователь: На яку чудову галявину ми приземлилися!
(Звучить музика за дерева іде дівчинка.)

Вихователь: Погляньте хто це іде нам на зустріч?
(відповіді дітей.)
Вихователь: Діти усі пізнали цю дівчинку? Вітаємо тебе Червона шапочка.

Червона шапочка: Добрий день діти!
Вихователь: Діти, а як іще можна було б назвати цю казку?
(пригоди дівчинки в лісі, дівчинка і вовк.)
Вихователь: А чи знаєш ти, Червона шапочка,що в лісі блукає голодний вовк? Ми не можемо тебе відпустити саму. Діти, давайте допоможемо їй дістатися до бабусиної хатинки. Разом і веселіше,і дорогу швидше відшукаємо.

Червона шапочка: Я згодна, разом веселіше.

Вихователь: Дивіться діти ось стежинка,а ось галявина з квітами. Але квіти незвичайні,на них написані приклади. Требо розв'язати приклади.(діти виконують завдання.)

Червона шапочка: Як цікаво з вами.
(діти йдуть далі, на пеньку сидить зайчик плаче).

Вихователь: Що трапилось? Чого ти плачеш?

Зайчик: Мені потрібна ваша допомога. Ось у мене малюнки,але вони недомальовані ,тут крапки та цифри,у мене нічого не виходить.

Вихователь: Діти вам потрібно з'єднати крапки від 1 до 10.У кожного вийде свій малюнок. (діти виконують завдання.) Молодці.

Зайчик: Дякую вам діти.

Вихователь: Діти, а давайте пограємо з зайчиком у гру : " Ти котися наша кулько."

Ти котися наша кулько,швидко,швидко побіжи,

Тому хто тебе спіймає,полічить допоможи.
(лічба від заданого числа, називаю число від якого потрібно рахувати,повторюємо декілька разів, непомітно вихователь проколює кульку і вона лопається. Від цього прокидається вовк.)

Вовк: Хто мене збудив? Що тут за гамір? Я такий голодний,усіх з'їм.
Вихователь: Не їж нас,Вовчику. Ми тут займаємося математикою. Приєднуйся до нас. Разом веселіше.

Вовк: А що це таке - математика? Що треба робити?

Вихователь: Ми вчимося додавати й віднімати.

Вовк: Це мені до вподоби: віднімати, грабувати, ображати та з'їдати.
Вихователь: Ні, ми нічого ні в кого не забираємо, ми розв'язуємо задачі та приклади. Ти пограй з нами, повчися, може й тобі сподобається.

Вовк: Добре умовили!

Вихователь: Що ж йдемо далі. Дивіться яке дерево. Білочка повісила на дереві різні горішки та грибочки - готує собі. Давайте складемо умови задачі. ( діти складають умови задачі - 4+3=7; 5-2=3; 7+3=10.) Молодці! Цікаві вийшли задачі. Сподобалось тобі, Вовче, наша гра?

Вовк: Так, цікава у вас математика. Я так не вмію. А куди ви йдете?

Червона шапочка: Я іду до бабусі в гості, а діти допомагають мені дістатися до бабусиної хатинки.

Вовк: А подарунки ти несеш для бабусі?

Червона шапочка: У мене лише печиво для бабусі, матуся напекла. А подарунків нема.

Вовк: Бабусі потрібно десь знайти ще й подарунки.(дивиться під дерево)Де ж їх знайти?

Вихователь: Вовк не шукай, ти нічого не знайдеш. Діти давайте ми подарунки зробимо самі і подаруємо їх бабусі.(поки діти розмовляють накривають столи для аплікації.) Давайте зробимо аплікацію. Подивіться, на столах лежать різні геометричні фігури вирізані з кольорового папіру. Вам потрібно з цих геометричних фігур зробити свій подарунок і наклеїти його. Тут можемо пофантазувати. Приступаємо до роботи. Вовчику допомагай.

Вовк: Із задоволенням я вам буду допомагати.
( діти виконують завдання.)
Вихователь: Які гарні подарунки ви виготовили. Червона шапочка складай їх у свій кошик. Подаруємо їх бабусі. До бабусиної хати вже зовсім близько. А щоб було веселіше йти, заспіваємо пісню: " Музична математика "( діти, співаючи, ідуть по колу одне за одним і виконують відповідні дії.)
А ось і бабусина хата. Як ми відчинимо двері? Подивіться на цей незвичайний замок.( діти розглядають). Ви вже зрозуміли, діти? Нам потрібно вірно поставити знаки : більше, менше, дорівнює і двері відчиняться.
(5>3) (4<6) (2=2) (1<5)(діти виконують завдання, двері відчиняються, виходить бабуся)

Вихователь: Добрий день бабуся! Ми до Вас у гості прийшли, подарунки принесли, вашу онучку привели.

Бабуся: Добрий день! Дуже рада бачити свою онучку і всіх вас здоровими й веселими!

Червона шапочка: Бабусю, ми подолали стільки перешкод поки до тебе добралися. Вовчик та зайчик з нами подорожували.
Вихователь: Діти, нам вже час повертатися до садочка, а звірятам до лісу. Давайте прощатися.

Бабуся: Ви вже йдете? Зачекайте, я вас пригощу своїми пиріжками, поїсте в садочку.( бабуся пригощає дітей і звірят, діти прощаються з усіма.)

Вихователь: Що ж займайте свої місця на килимі-літаку. Рахуємо у зворотному напрямі та летимо.(звучить музика, діти повертаються у групу пригощаються пиріжками, обговорюють свою подорож.)

                                      Заняття закінчується!





                      




Комментариев нет:

Отправить комментарий