пятница, 5 мая 2017 г.

Спостереження. Старша група. У світі комах.

Мета: формувати знання про те, що метелик, жук, бджола, мураха, коник, бабка — комахи;мати уявлення про деякі особливості зовнішнього вигляду (форма тіла, кількість ніг, наявність крил);вчити порівнювати комах за способом пересування (бджола, муха, бабка літають, стрибає коник), визначати комах по видаваним звуках і правильно називати (бджола, муха, жук дзижчать, стрекоче коник);дати знання про деякі особливості сезонної життя, місцях проживання (мурахи, бджоли живуть великими групами, самі собі будують житла), про те, що бджола і мураха — корисні комахи, їх не можна знищувати;підвести дітей до розуміння деяких захисних властивостей комах (зелений коник на зеленій траві непомітний).

Словникова робота: комахи, метелик, капустянка, кропив’янка, павичеве око, жук, бджола, муха, коник, божа корівка, мураха, бабка, оса, джміль, жужелиця, травневий жук, гусениця, лялечка, яйця; мурашник, дупло, вулик, стільники, норка; голова, тулуб, крила, ноги, на голові — вусики, очі, щелепи, шестиногі; нектар, мед; літають, перелітають, повзають, а стрибають, розкривають крильця, складають крильця, захищаються від ворогів, дзижчать, стрекочат, сверблять, маскуються від ворогів, відкладають яйця, живляться; м’які, прозорі, щільні, візерункові крила; корисні комахи, шкідливі комахи, захисне забарвлення, хімічний захист, непомітний, їдкі виділення.

Спостереження за комахами протягом літа
Спостереження проводяться з невеликими підгрупами дітей в природних умовах, на ранкової та вечірньої прогулянок (ділянка, сад, город, квітник). 

Запитання :
- Назвіть частини тіла комахи.
- Скільки ніжок у комахи?
- Короткі або довгі у нього вуса?
- Як комаха пересувається? Чому воно може літати?
- Які звуки видає комаха?
- Чим вона харчується?
- Чим відрізняються і чим схожі метелик і жук за зовнішнім виглядом і способом пересування?
- Чим відрізняються і чим схожі метелик і бабка?
- Чим відрізняються і чим схожі травневий жук і сонечко? (Клоп-солдатик та клоп-водомір, гнойовик весняний та жужелиця, бронзовка золотиста і довгоносик.)
- чи Можна назвати божу корівку жуком? Порівняйте її з травневим жуком — що в них схожого?
- Чим схожі і чим відрізняються бджола, джміль та оса?
- В якому середовищі мешкає ця комаха?
- Який будинок будує собі це комаха?
- Які особливості групового життя бджіл, мурах?
- Як спосіб пересування даного комахи залежить від його будови кінцівок?
- Яку користь приносить ця комаха?
- Як комаха маскується в навколишньому середовищі? Як захищається від ворогів?
- Що є у всіх метеликів?
- Що є у всіх жуків?
- Що з’явиться з яєчок метелики? Чим стане гусінь? Що з’явиться з лялечки?
- Чому комахи можуть приносити шкоду людям?
- Дізнайтеся комаха по видаваним їм звуків.
- Як називається ця комаха?
- Опишіть особливості зовнішнього виду комахи (колір, форма, величина).
(При наявності умов організуйте спостереження за водними комахами: бабками, ручейником, жуком-водолюбом, жуком — плавунцом, личинками: бабки, плавунця, ручейника, жука-водо — люба.)

Загадування загадок про комах
Завдання: розвивати логічне мислення, доказову мова, вміння виділяти характерні ознаки комахи. 

Забереться на пеньок
І запалить свій вогник.
Світить нам нічний часом, 
Щоб ми знайшли шлях додому. (Світлячок.) 
























Комментариев нет:

Отправить комментарий